Facebook

Srebrne gody BIN

Srebrne gody BIN

BIN z Aleksandrowa Kujawskiego, którego  silosy zrewolucjonizowały w Polsce przechowalnictwo zbóż, w Ciechocinku świętował swój jubileusz 25-lecia. Był to czas na: wspomnienia, gratulacje i życzenia (w tym od Stowarzyszenia AgroBiznesKlub i redakcji AGRO), medale im. Stanisława Kaszubskiego, okolicznościowe statuetki  oraz rozmowy kuluarowe o przyszłości magazynowania i przechowalnictwa zbóż już nie tylko w Polsce, ale również w całej Europie. W uroczystości, której gospodarzem był Jan Krzemiński, prezes spółki BIN uczestniczyli rolnicy- użytkownicy silosów BIN, politycy, samorządowcy, dziennikarze oraz przedstawiciele załogi.
Dziś niemal w każdej polskiej wsi,  w której mieszkają rolnicy specjalizujący się w produkcji zbóż, spotyka się silosy BIN. Ich wszechstronne zalety docenił nawet…  Playboy, organizując kilka lat temu specjalną sesje zdjęciową z atrakcyjnymi modelkami na tle silosów BIN.


Krótka historia BIN

Zanim 18 maja 1990 r. inż. Zygmunt Krzemiński - duży hodowca trzody chlewnej w Jeziornie, udał się do Urzędu Gminy w Konecku, by zarejestrować Zakład Mechanizacji i Automatyzacji BIN, głowił się on od lat, jak ułatwić sobie pracę w gospodarstwie, m.in.  poprzez rozwiązanie problemu przechowywania na miejscu ziarna. Wówczas to w jego głowie narodziła się myśl o skonstruowaniu i zbudowaniu własnym sumptem prototypu silosu płaskodennego z blachy ocynkowanej. Po jakimś czasie przy jego tuczarni mogły się już pojawić dwa nieduże silosy z perforowaną podłogą, które z miejsca wzbudziły zainteresowanie okolicznych rolników. Dopiero po 10 latach użytkowania silosów we własnym gospodarstwie i - po konsultacjach ze Stanisławem Włosińskim, ówczesnym specjalistą Centrali Nasiennej w Aleksandrowie Kujawskim – Zygmunt Krzemiński  zdecydował się na podjęcie ich masowej produkcji. Wkrótce pojawiły się pierwsze zamówienia na silosy BIN, a wieści o – niespotykanych dotąd w obejściach chłopskich –  blaszanych magazynach zbożowych szybko się rozniosły się poza granice Pomorza i Kujaw…

Co leżało u źródeł tak szybkiego wejścia na rolniczy grunt silosów BIN? Przede wszystkim – prostota rozwiązań konstrukcyjnych silosów, ich  szczególna przydatność w gospodarstwach chłopskich, bardzo przystępna cena oraz – co ważne - wyjątkowo trafiona promocja. Tą ostatnią  zajął się żarliwie Stanisław Kaszubski, podkreślając na każdym kroku, że interes chłopski i polski wymaga, aby rolnicy „brali zboże w swoje ręce”. Żeby nie byli dłużej skazani na  „łaski” różnej maści pośredników i sami – dzięki silosom – mogli czerpać maksymalne korzyści ze swojej pracy. Silosy BIN zaczęły masowo pojawiać się  na licznych targach i wystawach, budząc ciekawość u rolników oraz zainteresowanie u doradców rolnych ODR, naukowców zajmujących się gospodarką zbożową, władz administracyjnych (lokalnych i centralnych) oraz dziennikarzy prasy rolniczej.

W sondzie, przeprowadzonej przez AGRO na Wystawie Agro Show 2008 w Bednarach, niemal 100 proc. rolników na pytanie, z czym im się kojarzy słowo BIN, odpowiedziało bez namysłu, że z silosem  zbożowym. Socjolog proszony o skomentowanie tego niezwykłego wyniku, orzekł, że świadczy to o absolutnym zakorzenieniu się marki BIN w świadomości potencjalnych odbiorców silosów zbożowych oraz w krajobrazie polskiej wsi.
Od 2006 r. rodzinną firmą BIN zarządzają z powodzeniem bracia Zygmunta – prezes Jan Krzemiński i wiceprezes Paweł Krzemiński. Silosy zbożowe BIN, wyprodukowane w ciągu 25 lat przez aleksandrowską fabrykę, są zdolne pomieścić łącznie ponad 5 mln ton ziarna.

(za AGRO nr 4)

Wróć
A
A
A
300x300_colsen 56921 agralex-250x78 alima_bis apis_logo1 bin-n bronisze_001 facebook-logoimage-facebook-logopng-moshi-monsters-wiki-dmua0wep file-fecea87dfb657b18df13608903d87cb2 fosfan-logo foto logo do zamiany img_logo klimowicz-bis-logo klimowicz-gpoiw-logo krasnystaw_logo100 krason-rosady-warzyw-logo l_d_hse logo (1) logo (1) logo (2) logo 3 firmy logo logo logo_agrotnews logo_bartnik1 logo_colian_full_size logo_grot logo_grycan logo_krukowiak logo_male logo_pimr-male1 logo_roja logo-metalbud-nowicki milk_hydrosan mlekovita-logo mtp_logo_boczne new_logo osm_piatnica_logotyp osm-kalisz-brand-identity-design polmak - logo pss_spolem r03 s6_agro_biznes_klub sedar starcologo stowarzyszenie eksporterow tbtexqzv vic xlogo logo_agrobroker_tlo

Stowarzyszenie AgroBiznesKlub
00-682 Warszawa, ul. Hoża 66/68, lok. 112
tel.: 600 079 010
e-mail:biuro@agrobiznesklub.com.pl

Projekt i realizacja: Laboratorium Artystyczne
Oprogramowanie: Black Wolf CMS
Google+