Facebook

Więcej wędlin i mięsa w jadalni

Więcej wędlin i mięsa w jadalni

Badania, które ostatnio zaprezentował  BGŻ BNP Paribas, śmiało można nazwać otwarciem drzwi do jadalni Polaków i pokazaniem co lubią jeść, czego zjadają mniej, a czego więcej. A także -  czego więcej będą jedli  w 2020r. Analitycy tego banku i specjaliści firmy badawczej GfK  CAPIBUS zajęli się diagnostyką zmian nawyków żywieniowych Polaków. Przeanalizowano m.in. czynniki wpływające na wybór produktów żywnościowych. Na czołowych miejscach, zaraz po niskiej cenie i polskim pochodzeniu, znalazła się tradycyjna receptura i ekologiczny sposób produkcji. To ważne elementy wyboru dla 20% ankietowanych. Ekologiczna żywność  jest zarazem kojarzona z wysoką jakością produktów.
Warto się zatrzymać przy apetycie na mięso i wędliny, zwłaszcza że ta kategoria  żywności została w drugiej części wyników badań wskazana jako grupa, która do 2020 r. jako nieliczna będzie się cieszyła wzrastającym popytem. Badacze zapowiadają  bowiem wzrost konsumpcji wołowiny i wędlin wysoko gatunkowych.

A co na ten temat mówią praktycy?  Trafną ocenę sytuacji ma Paweł Krajmas – prezes Stowarzyszenia „Polska Ekologia”, a zarazem właściciel Zakładu Mięsnego „Jasiołka” Dukla:
- Z całą stanowczością mogę stwierdzić, że zarówno w kraju, jak za granicą, rośnie zainteresowanie ekologicznymi przetworami mięsnymi i wołowiną. Znajdujemy potwierdzenie tej sytuacji podczas targów w Polsce i za granicą. Cieszymy się z tej tendencji i jednocześnie nie stoimy w miejscu, ale się rozwijamy. Sięgamy do rynków azjatyckich. Znamy analizy  Banku BGŻ BNP Paribas, mówiące o 8-krotnym wzroście eksportu do Chin od 2007 r. i prognozy na najbliższe 8 lat.

Podczas moich spotkań w Chinach, Japonii i  Singapurze  okazuje się, że mamy wyroby pożądane przez tamtejszych konsumentów. Co więcej, przywozimy opinię o wysokiej jakości  polskich Eko wyrobów rolno-spożywczych, których jakość śmiało  można uznać za wzorcową.  To co różni konsumpcję Eko żywności w Polsce  od spożywania jej w wymienionych krajach, to wyższy poziom świadomości miejscowych klientów.

Nie tylko obserwujemy zmieniające się tendencje konsumpcyjne, ale  aktywnie w nich uczestniczymy, gdyż jesteśmy częścią tego rynku. Staramy się też pełnić rolę edukacyjną, zaczynając  od prowadzenia ekologicznych  lekcji w szkołach, wychodzimy bowiem z założenia, że najważniejsze zadanie to zwrócenie uwagi młodego pokolenia na zdrowe jedzenie.

Warto przy okazji słów parę o  kategorii, na którą badacze nie skupili  jeszcze uwagi, a która się dynamicznie rozwija - czyli spożycie mięsa jeleniowatych bądź danieli i jeleni hodowlanych.  To mięso jest przez fachowców kwalifikowane jako produkt ekologiczny z górnej półki, mający wysokie walory smakowe i zdrowotne.  To wynik zarówno nadzoru Komisji Etyki Hodowlanej, jak i kontroli Powiatowej Inspekcji  Weterynaryjnej, oraz karmienia szczególnie różnorodną biomasą, zawierającą m.in.: zioła, cenny dziki bez czarny (zwany „drzewem życia”), tarninę, dziką różę, kruszynę. Wszystkie te czynniki wpływają na jakość tego delikatnego mięsa: smak, kruchość, dużą zawartość białka i żelaza, niewielkie ilości kwasów tłuszczowych i cholesterolu. Krótko mówiąc – wszelkie zalety dziczyzny i żadnych jej wad.

Sięganie po mięso o małej zawartości tłuszczu, to wpasowanie się w rosnący trend dbania o zdrowie i dobór produktów do codziennej konsumpcji. Duża w tym zasługa mediów społecznościowych, gdzie widnieje szeroki opis żywności.  Zwiększa się też zainteresowanie treścią etykiet  - grupa sprawdzająca opis produktu rośnie. Tym bardziej, że Polacy mają wysoki poziom zaufania do produktów ekologicznych. Pełne ufność  wyraziło 80% respondentów. Do tego trzeba dodać, że aż 53% obawia się pogorszenia zdrowia spowodowanego spożywaną żywnością  konwencjonalną. Ten niepokój związany jest m.in. z pozostałością pestycydów i antybiotyków, dodawaniem sztucznych barwników i konserwantów.  Dlatego też zainteresowanie żywnością wysokiej jakości  pozwoli utrzymać a nawet zwiększyć  panujące obecnie 20% tempo wzrostu.

Wróć
A
A
A
300x300_colsen 56921 agralex-250x78 alima_bis apis_logo1 bin-n bronisze_001 facebook-logoimage-facebook-logopng-moshi-monsters-wiki-dmua0wep file-fecea87dfb657b18df13608903d87cb2 fosfan-logo foto logo do zamiany img_logo klimowicz-bis-logo klimowicz-gpoiw-logo krasnystaw_logo100 krason-rosady-warzyw-logo l_d_hse logo (1) logo (1) logo (2) logo 3 firmy logo logo logo_agrotnews logo_bartnik1 logo_colian_full_size logo_grot logo_grycan logo_krukowiak logo_male logo_pimr-male1 logo_roja logo-metalbud-nowicki milk_hydrosan mlekovita-logo mtp_logo_boczne new_logo osm_piatnica_logotyp osm-kalisz-brand-identity-design polmak - logo pss_spolem r03 s6_agro_biznes_klub sedar starcologo stowarzyszenie eksporterow tbtexqzv vic xlogo logo_agrobroker_tlo

Stowarzyszenie AgroBiznesKlub
00-682 Warszawa, ul. Hoża 66/68, lok. 112
tel.: 600 079 010
e-mail:biuro@agrobiznesklub.com.pl

Projekt i realizacja: Laboratorium Artystyczne
Oprogramowanie: Black Wolf CMS
Google+